Vraag

12 mei 2020
Profielfoto van Kim Jolink
Straathoekwerker

“Hoe ga jij als jongerenwerker om met je pedagogische opdracht in relatie tot de vertrouwensrelatie met de jongere? Hoe ging je daarmee om voor de Coronacrisis? En hoe doe je dat nu?”

Toelichting

Tijdens de videosessie op 14 mei gaan we verder in gesprek over de relatie tussen pedagogische opdracht en vertrouwensrelatie. Nog niet aangemeld voor de videosessie? Klik op de link hieronder en op de 'ik ben erbij-knop'!

Profielfoto van Bart Lonterman
Coördinator jongerenwerk/ trainer

Een goede relatie geeft vertrouwen, dat geld voor alle relaties. Dit heeft alles te maken met de verwachting die je van iemand hebt, verwacht je jongere dat je hem het hand boven het hooft houdt en kan dit vanwege je opdracht niet dan kan het snel gaan. Want zoals het gezegde al spreekt, vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Vooraf duidelijkheid verschaffen, een kans bieden om dingen zelf recht te zetten en achteraf je keuze verantwoorden, zijn m.i ingrediënten die bijdragen aan een goede relatie. Dit vraagt van jezelf een reflectieve houding, die je zeker ook aan anderen moet spiegelen, deel je dillema's en maak het bespreekbaar zowel voor tijdens als na de corona tijd.